USŁUGI
Szczegółowy zakres robót określa się w umowie o zarządzanie i administrowanie nieruchomością.
W zakres proponowanych usług wchodzi:
W zakres proponowanych usług wchodzi:
- czynności zwykłego zarządu nieruchomością wspólną obejmują w szczególności:
- reprezentowanie Wspólnoty na zewnątrz oraz w kontaktach pomiędzy poszczególnymi członkami;
- weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców w lokalach nie wyodrębnionych;
- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego;
- zlecenie kontroli technicznych, okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;
- utrzymanie w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali i najemców lokali, terenu nieruchomości określonego w umowie i innych terenów, jeśli obowiązek taki wynika z zawartych umów. Do obowiązków Zarządcy należy zawieranie umów związanych z realizacją tego zadania poprzez angażowanie gospodarza domu lub wybór innej formy działania;
- zapewnienie, w ramach zatwierdzonych opłat, dla nieruchomości wspólnej dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody i gazu, odprowadzenia ścieków i wywozu nieczystości stałych;
- dokonywanie systematycznych przeglądów budynku, kontrolowanie jakości usług w zakresie: wywozu śmieci, wodno-kanalizacyjnych, dostawy energii elektrycznej i cieplnej;
- zapewnienie, poprzez zlecenie, usług kominiarskich i innych usług związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej (np. anteny zbiorcze, domofon);
- zlecenie bieżącej konserwacji i bieżących napraw nieruchomości wspólnej, a w szczególności dokonywanie napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania, zimnej wody, gazu, domofonu i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej;
- usuwanie awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej na warunkach określonych w umowie;
- ubezpieczyć budynek położony na nieruchomości wspólnej, w ramach zatwierdzonych opłat;
- opłacać podatki i inne opłaty publicznoprawne przypadające od nieruchomość wspólną, w ramach zatwierdzonych opłat, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
- prowadzić dla nieruchomości wspólnej, określoną przez Wspólnotę mieszkaniową ewidencję pozaksięgową kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej;
- zawieranie umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z realizacją zadań wymienionych w umowie, kontrola prawidłowości wykonania tych umów oraz ich rozwiązywanie w przypadkach gospodarczo uzasadnionych, w przypadku prac remontowych zlecanie wykonania i ich końcowy odbiór przy udziale przedstawicieli Zarządu Właścicielskiego;
- przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej;
- przygotowywanie projektów planu gospodarczego i korekta tego planu (w tym przychodów i wydatków) w powiązaniu z funduszem remontowym Wspólnoty Mieszkaniowej;
- sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego w terminach zgodnych z ustawą o własności lokali;
- pobieranie należności z tytułu pożytków i innych przychodów nieruchomości;
- wynajmowanie pomieszczeń w nieruchomości wspólnej, o ile na ten cel były wykorzystywane;
- wydawanie zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali . dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej;
- rozliczenie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną, uiszczanych w ciągu roku, w formie miesięcznych zaliczek określonych uchwałą Właścicieli lokali oraz świadczeń określonych w umowie;
- archiwizacja dokumentacji dotyczącej Wspólnoty i udostępnianie dokumentów na życzenie członków Wspólnoty.
- prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej, zgodnie z ustawą z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali
- wykonywanie innych prac ujętych w umowie o administrowanie nieruchomością;